Reklamacje i zwroty

REKLAMACJE I ZWROTY

Naszym celem jest zapewnienie Ci najwyższego poziomu naszych usług i dokładamy wszelkich starań, byś otrzymała/ otrzymał wysoką jakość tak produktów jak i usług. Czasem jednak zdarza się, że zamówiony produkt jest wadliwy lub nie jest zgodny z Twoim zamówieniem. Co możesz wtedy zrobić?

Jeśli produkt posiada jakąś wadę lub nie jest zgodny z Twoim zamówieniem, masz możliwość złożenia reklamacji, czyli masz prawo nałożone ustawowo do podjęcia konkretnych kroków, by wadę tę wyeliminować lub doprowadzić do zgodności z zamówieniem. Możesz to zrobić na dwa sposoby:

gwarancja

rękojmia

GWARANCJA

Gwarancja to zapewnienie producenta o jakości towaru niezależnie od tego, czy był on sprzedawcą czy nie. Gwarancja jakości jest udzielana przez producenta dobrowolnie, zazwyczaj wraz z wydaniem towaru. Jest to pisemny dokument określający czas, na jaki udziela się gwarancji jakości oraz na jakich warunkach. W dokumencie gwarancyjnym zapisane są Twoje uprawnienia, czyli to, czego możesz żądać w przypadku reklamacji. Najczęściej w ramach obowiązywania gwarancji, producent może dany produkt naprawić lub wymienić na nowy.
Nie wszystkie produkty objęte są gwarancją w naszym sklepie. Poniżej znajdziesz artykuły, które podlegają gwarancji.

BUTY MITCHELLA (PONSETI AFO)

Pęknięte lub uszkodzone buty Mitchella (na przestrzeni pierwszych 6 miesięcy użytkowania)
Bezpłatna wymiana butów zostanie zapewniona, jeśli wystąpi wada produkcyjna lub jeśli jakakolwiek część sandała zostanie uszkodzona podczas normalnego użytkowania.

Pęknięte lub uszkodzone buty Mitchella (po 6 miesiącach noszenia)
Jeśli but ulegnie uszkodzeniu pęknie lub zostanie uszkodzony podczas normalnego użytkowania i był używany przez ponad 6 miesięcy, potrzebujemy nowego pomiaru stopy, aby upewnić się, że obecny rozmiar jest nadal odpowiedni dla dziecka. Jeśli aktualny rozmiar jest nadal odpowiedni, zapewniona zostanie bezpłatna wymiana. Jeśli jednak okaże się, że aktualny rozmiar nie jest odpowiedni, zostaniesz obarczony kosztami zakupu nowego buta.

Niepoprawny rozmiar
Jeśli rozmiar został dobrany źle, prosimy o powiadomienie nas w ciągu 7 dni od otrzymania produktu. Wymiana produktu będzie bezpłatna, jeśli zwrócony produkt (w nieodpowiednim rozmiarze) będzie w stanie umożliwiającym ponowną sprzedaż.

WAŻNE
Buty tracą swoja gwarancję, jeśli zostaną w jakikolwiek sposób zmienione lub jeśli nie będą używana zgodnie z ich przeznaczeniem oraz niezgodnie z instrukcją.
Buty Mitchella przeznaczone są tylko i wyłącznie do użytku z szyną Mitchella lub szyną Dobbsa Spring Assist.

SZYNA MITCHELLA (PONSETI)

Złamana/ pęknięta szyna lub komponent szyny
Bezpłatna wymiana zostanie zapewniona, jeśli szyna lub jakakolwiek jej część zostanie złamana lub uszkodzona podczas normalnego użytkowania zgodnie instrukcją.
Uwaga:
Chodzenie w szynie i butach może ją uszkodzić i zniszczyć jej elementy.

WAŻNE
Szyna traci swoja gwarancję, jeśli zostanie w jakikolwiek sposób zmieniona lub jeśli nie będzie używana zgodnie z jej przeznaczeniem oraz niezgodnie z instrukcją.
Szyna Mitchella przeznaczona jest do użytku tylko i wyłącznie z butami Mitchella.

SZYNA DOBBSA (SPRING ASSIST)

Złamana/ pęknięta szyna lub komponent szyny
Bezpłatna wymiana zostanie zapewniona, jeśli szyna lub jakakolwiek jej część zostanie złamana lub uszkodzona podczas normalnego użytkowania zgodnie instrukcją na przestrzeni roku od zakupu. Powyżej tego czasu, konieczne jest zweryfikowanie rozmiaru szyny.
Uwaga:
Chodzenie w szynie i butach może ją uszkodzić i zniszczyć jej elementy.

WAŻNE
Szyna traci swoja gwarancję, jeśli zostanie w jakikolwiek sposób zmieniona lub jeśli nie będzie używana zgodnie z jej przeznaczeniem oraz niezgodnie z instrukcją.
Szyna Dobbsa (Spring Assist) przeznaczona jest do użytku tylko i wyłącznie z butami Mitchella.

ADM (ABDUCTION-DORSIFLEXION MECHANISM)

Zerwana sprężyna zgięcia grzbietowego (TTJ) lub odwiedzenia (STJ) (w ciągu 12 miesięcy od zakupu)
Bezpłatna wymiana zostanie zapewniona, jeśli ADM ma wadę produkcyjną lub zostanie uszkodzony w wyniku normalnego użytkowania w ciągu 12 miesięcy od zakupu.

Uszkodzony sandał Ponseti ADM (na przestrzeni pierwszych 6 miesięcy użytkowania)
Bezpłatna wymiana będzie zapewniona, jeśli sandał ADM ma wadę produkcyjną lub zostanie uszkodzony w wyniku normalnego użytkowania w ciągu 12 miesięcy od zakupu.

Uszkodzony sandał Ponseti ADM (po 6 miesiącach noszenia)
Jeśli sandał pęknie lub zostanie uszkodzony w wyniku normalnego użytkowania i był używany przez ponad 6 miesięcy, należy dokonać nowego pomiaru stopy, aby upewnić się, że bieżący rozmiar jest nadal odpowiedni dla dziecka. Jeśli aktualny rozmiar jest nadal odpowiedni, zapewniona zostanie bezpłatna wymiana.

Nieprawidłowy rozmiar lub sprężyny ADM
Jeśli rozmiar buta został dobrany źle lub źle została wybrana siła sprężyn, prosimy o powiadomienie nas w ciągu 7 dni od otrzymania produktu. Wymiana produktu będzie bezpłatna, jeśli zwrócony produkt (w nieodpowiednim rozmiarze) będzie w stanie umożliwiającym ponowną sprzedaż.

WAŻNE
Buty oraz mechanizm tracą swoja gwarancję, jeśli zostaną w jakikolwiek sposób zmienione lub jeśli nie będą używana zgodnie z ich przeznaczeniem oraz niezgodnie z instrukcją.
Mechanizm ADM jest przeznaczony tylko do użytku z butem Mitchella (zmodyfikowanym dla potrzeb mechanizmu).

RĘKOJMIA

Rękojmia oznacza naszą odpowiedzialność jako sprzedawcy w związku z ujawnioną wadą fizyczną lub wadą prawną zakupionego przez Ciebie towaru, czyli niezgodności towaru z umową. Rękojmia jest ustawowo określona 2-letnim terminem, co oznacza, że nasz sklep za towar odpowiada przez dwa lata od dnia wydania go Tobie (ponieważ jesteś konsumentem). Jeżeli wada wystąpiła w pierwszym roku używania wówczas masz czas do końca obowiązywania rękojmi na to by ją zgłosić, czyli ponad rok. Jeśli zgłosisz reklamację w ciągu roku, to domniemuje się, że rzecz posiadała wadę w dniu nabycia i nie musisz udowadniać istnienia winy. Jeżeli wada wystąpiła w drugim roku użytkowania i jeżeli w ciągu roku od stwierdzenia wady nie zawiadomisz nas o tym, tracisz uprawnienia z tytułu rękojmi do usunięcia tej wady lub wymiany rzeczy.

Skorzystanie z rękojmi daje Ci możliwość:

  • żądania naprawy lub wymiany wadliwego produktu na wolny od wad
  • obniżenia ceny produktu
  • odstąpienia od umowy

By skorzystać z opcji odstąpienia od umowy, wykorzystaj do tego stosowny FORMULARZA ODSTĄPIENIE OD UMOWY DLA KONSUMENTAlub FORMULARZA ODSTĄPIENIA OD UMOWY DLA PRZEDSIĘBIORCY NA PRAWACH KONSUMENTA.
Tylko od Ciebie zależy z jakiej formy reklamacji skorzystasz.

JAK DOKONAĆ REKLAMACJI?

Reklamację możesz złożyć:

Jeśli nie chcesz skorzystać z naszych formularze, prosimy, by Twoja reklamacja zawierała następujące dane:

  • imię i nazwisko klienta
  • adres do korespondencji (ulica, numer domu/mieszkania, kod pocztowy, miejscowość, kraj)
  • numer telefonu kontaktowego oraz danych dotyczących Umowy Sprzedaży
  • adres e-mail
  • daty złożenia reklamacji
  • przedmiotu reklamacji (rodzaj wystąpienia wady w produkcie)
  • przyczynę reklamacji
  • żądania sposobu doprowadzenia produktu do zgodności z umową sprzedaży lub oświadczenia o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy sprzedaży
  • numeru faktury lub paragonu z datą jego wystawienia
  • dla przedsiębiorców na prawach konsumenta: kody PKD wraz z opisem działalności
  • podpis (tylko w przypadku reklamacji składanej w formie pisemnej i wysyłanej tradycyjną pocztą) – ułatwi to i przyspieszy rozpatrzenie przez nas reklamacji.

Dobrze będzie także, gdy do swojego zgłoszenia reklamacyjnego załączysz zdjęcia reklamowanego produktu – bardzo ułatwi nam to ustosunkowanie się do Twojego żądania.
Na naszą odpowiedź w sprawie Twojej reklamacji odpowiemy w ciągu 14 dni kalendarzowych od dnia jej złożenia.

CO NIE PODLEGA REKLAMACJI?

Dokładamy wszelkich starań, by zdjęcia zwarte na naszej stronie były jak najwierniejsze i najbliższe oryginałowi. Nie mamy jednak wpływu na sposób wyświetlania kolorów na monitorach lub ekranach naszych odbiorców, ponieważ parametry te zależą od indywidualnych parametrów urządzeń wyświetlających obrazy, a także od osobistych preferencji użytkownika (indywidualne ustawienia). Reklamacji nie podlega kolor np. buta wybrany na podstawie zdjęcia w naszym sklepie. Kolor buta, szyny, ochraniaczy itd. może się nieznacznie różnić od zdjęcia poglądowego w naszym sklepie.

PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY

Robiąc zakupy w naszym sklepie internetowym czy przez stronę na Facebooku, masz 14 dni kalendarzowych (do zachowania tego terminu wystarczy odesłanie produktów przed jego upływem) na zdecydowanie, czy dany produkt zostaje z Tobą czy nie. Jest to tzw. prawo do namysłu. Możesz w tym czasie zwrócić nam produkt bez podania przyczyny. Czas na odstąpienie od umowy liczy się od momentu otrzymania przez Ciebie naszych produktów. Gdy skorzystasz z takiej opcji, będziemy uważać, że taka umowa nie została zawiązana. W związku z tym Ty masz 14 dni na odesłanie nam wszystkich zamówionych produktów , a my mamy 14 dni na zwrot Tobie należności za zamówienie wraz z kosztami jego zwrotu (koszt zwrotu to najtańsza opcja przesyłki). Termin ten liczymy od chwili otrzymania odesłanych produktów.

By skorzystać z możliwości odstąpienia od umowy możesz złożyć stosowne oświadczenie, ale zdecydowanie prościej będzie, gdy skorzystasz z naszego FORMULARZA ODSTĄPIENIE OD UMOWY DLA KONSUMENTAlub FORMULARZA ODSTĄPIENIA OD UMOWY DLA PRZEDSIĘBIORCY NA PRAWACH KONSUMENTA.

WAŻNE
Prawo odstąpienia od umowy jest zawieszone w stosunku do niektórych produktów, co oznacza, że istnieją pewne produkty, których nie możesz zwrócić.

Jakich produktów nie możesz zwrócić w ramach odstąpienia od umowy?

  • but ADM, mechanizm ADM – są to produkty na indywidualne zamówienie, dostosowane do potrzeb dziecka (Ustawa o prawach konsumenta, art.38, poz. 3)
  • buty Mitchella w niestandardowych kolorach – za kolory standardowe uznaje się: szary, różowy oraz błękitny – pozostałe 11 kolorów to tzw. kolory niestandardowe i są one na indywidualne zamówienie (Ustawa o prawach konsumenta, art.38, poz. 3)
  • skarpety, które zostały przymierzone lub noszone

O CZYM PAMIĘTAĆ, ZWRACAJĄC PRODUKT?

Zwracając nam produkt:

  • pamiętaj o dołączeniu do niego formularza reklamacyjnego (jeśli go reklamujesz) lub formularza odstąpienia od umowy (jeśli decydujesz się na takie rozwiązanie)
  • jeśli korzystasz z opcji odstąpienia od umowy, zwracane produkty powinny być czyste i w miarę możliwości nieużywane
  • dodatkowym autem dla nas będzie, gdy zwrócisz je w oryginalnym opakowaniu.